Goals for Academic Writing

Linh Nhi

Thành viên thân thiết
Thành viên thân thiết
Tham gia
20/7/2015
Bài viết
1.309
Goals for Academic Writing là tài liệu luyện viết tiếng Anh dành cho các bạn tham khảo, với các bạn học tiếng Anh như một ngôn ngữ thứ hai, chuẩn bị cho các cuộc thi tiếng Anh chuẩn quốc tế như IELTS, TOEFL,.... Sách nêu rất nhiều mục tiêu dành cho các bạn phấn đấu đạt được nhằm phát triển kỹ năng viết tiếng Anh được tốt nhất.




Goals for Academic Writing là sách hướng dẫn viết tiếng Anh dành cho các bạn học tiếng Anh như một ngôn ngữ thứ hai thành thạo và làm chủ được ngôn ngữ, rất phù hợp với các bạn đang luyện thi IELTS và TOEFL...Với các hướng dẫn và bài luận liên quan đến chương trình học và cuộc sống tại các trường đại học, về sự tự tin trong giao tiếp và thích nghi cuộc sống đại học giúp các bạn tìm hiểu, làm quen tốt hơn, đặc biệt là các bạn đang có ý định đi du học đỡ phải bỡ ngỡ nhiều.

Cuốn sách gồm 10 Chương:

1. Introduction, purpose, and conceptual foundations - Alister Cumming

Section I. The Main Study

2. Context and design of the research - Alister Cumming

3. Students' goals for ESL and university courses - Ally Zhou, Michael Busch, Guillaume Gentil, Keanre Eouanzoui, and Alister Cumming

4. A study of contrasts: ESL and university instructors' goals for writing improvement - Jill Cummings, Usman Erdősy, and Alister Cumming

Section II. Case Studies

5. Nine Chinese students writing in Canadian university courses - Luxin Yang

6. Students' and instructors' assessments of the attainment of writing goals - Khaled Barkaoui and Jia Fei

7. The language of intentions for writing improvement: A systemic functional linguistic analysis - Michael Busch
8. Goals, motivations, and identities of three students writing in English - Tae-Young Kim, Kyoko Baba, and Alister Cumming

9. Variations in goals and activities for multilingual writing - Guillaume Gentil

Section III. Implications

10. Implications for pedagogy, policy, and research - Alister Cumming

References

Appendices

A. Profiles of 45 students and 5 ESL instructors (Phase 1)

B. Profiles of 15 students, their courses, academic programs, and 9 of their university instructors (Phase 2)

C. Protocols for interviews and stimulated recalls

Subject index

Contributors

 

Đính kèm

×
Quay lại
Top Bottom