Bài mới của Klein_nguyen

  1. K

    [Business Trend] A.I marketing, có phải lừa đảo?

    "A.I marketing uses artificial intelligence technologies to make automated decisions based on data collection, data analysis, and additional observations of audience or economic trends that may impact marketing efforts." - marketingevolution.com A.I marketing là việc ứng dụng trí tuệ nhân tạo...
  2. K

    [Business Eng] "Color symbolism", sự ám ảnh của màu sắc

    "Color symbolism in art and anthropology refers to the use of color as a symbol in various cultures. ... Color symbolism is also context-dependent and influenced by changes over time. Symbolic representations of religious concepts or articles may include a specific color with which the concept...
  3. K

    [Business Eng] - "Unique selling point", sao là cái này không phải cái kia?

    Unique Selling Point (USP) là chủ đề mới quay trở lại gần đây ở một số group về Marketing. Vậy USP là gì? USP dịch ra là Lợi thế khác biệt của sản phẩm. Hay ta có thể hiểu USP là câu trả lời được nhiều người chấp nhận nhất cho câu hỏi: "Tại sao chọn cái này, không phải cái khác?" Ở đây ta...
  4. K

    [Business Eng] "Storyboard", tiền đề đánh giá 1 clip quảng cáo

    "A storyboard is a visual representation of a film sequence and breaks down the action into individual panels. It is a series of ordered drawings, with camera direction, dialogue, or other pertinent details. It sketches out how a video will unfold, shot by shot." - studiobinder.com Hiểu nôm na...
  5. K

    [Business Eng] - "Influencer marketing", 1 dao 2 lưỡi

    "Influencer marketing (also known as influence marketing) is a form of social media marketing involving endorsements and product placement from influencers, people and organizations who have a purported expert level of knowledge or social influence in their field." - wikipedia.com Influencer(s)...
  6. K

    [Business Eng] "Emotional branding", bắt nhịp cảm xúc

    "Emotional branding is a term used within marketing communication that refers to the practice of building brands that appeal directly to a consumer's emotional state, needs and aspirations." - wikipedia.org Hiểu nôm na đây là một thuật ngữ marketing trong hoạt động truyền thông, hướng đến mục...
  7. K

    [Business Eng] - "Economy of Scale", thế mạnh của những ông lớn

    "Economies of scale are cost advantages reaped by companies when production becomes efficient. Companies can achieve economies of scale by increasing production and lowering costs. This happens because costs are spread over a larger number of goods. Costs can be both fixed and variable." -...
  8. K

    [Business Eng] - "Corporate Social Responsibility", không chỉ là từ thiện

    "Corporate social responsibility (CSR) is a form of self-regulation, where companies integrate social, environmental and ethical policies into their overall business strategy. Companies embracing CSR should take responsibility for their actions and take a proactive approach to having a minimal...
  9. K

    [Business Eng] "Tipping point" ??

    "Tipping point" có 2 định nghĩa hay gặp: 1. "Tipping point is the point at which a series of small changes or incidents becomes significant enough to cause a larger, more important change." - Oxford Dictionary Theo Oxford, Tipping point là thời điểm dẫn phát một biến động lớn sau một quá trình...
  10. K

    [Business Eng] - "Multi-level Marketing" khác gì đa cấp ta hay nghe?

    "Multi-level marketing (MLM) refers to a strategy used by some direct sales companies to sell products and services. MLM encourages existing members to promote and sell their offerings to other individuals and bring on new recruits into the business. Distributors are paid a percentage of their...
  11. K

    [Business Eng] - "Webrooming", Đặc thù của marketing 4.0

    "Webrooming is a slang for the consumer practice of researching products online before buying them in a physical store." techopedia.com Vui vui, mình nghĩ: “Webrooming = Web + Brooming” Từ đó, ta có thể hiểu nôm na Webrooming hành vi khách hàng google một sản phẩm nào đó rồi mới quyết định ra...
  12. K

    [Business Eng] "Social Dilemma" - 3 lưu ý khi dùng mạng xã hội

    "Social Dilemma is a documentary-drama hybrid explores the dangerous human impact of social networking, with tech experts sounding the alarm on their own creations." - a movie from Netflix. Social Dilemma là một phim thuộc thể loại phim tài liệu xen lẫn tâm lý xã hội của Netflix. Từ cái nhìn...
  13. K

    [Business Eng] 1 ngày : 1 thuật ngữ - "Omnichannel marketing", 4 xu hướng chính

    "Omnichannel marketing is the practice of integrating multiple channels to create a seamless and consistent customer experience" - Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Philip Kotler and partners “Omnichannel Marketing” hay còn gọi là Truyền thông Đa kênh,là cách các marketers phối...
  14. K

    [Business Eng] "Pareto principle", thực tế về nguyên lý 80/20

    "The Pareto Principle, named after esteemed economist Vilfredo Pareto, specifies that 80% of consequences come from 20% of the causes, asserting an unequal relationship between inputs and outputs." - investopedia.com Nguyên lý Pareto được đặt theo tên của nhà kinh tế học Vilfredo Pareto, cho...
  15. K

    [Business Eng] 1 ngày : 1 thuật ngữ - "Touchpoint", không chỉ như bạn biết

    "Marketing touchpoints are customer interactions with your brand over the course of their buyer journey" - from: conductor.com Touchpoint chính là những tương tác giữa khách hàng với thương hiệu trong suốt hành trình mua hàng. Khi google từ khóa "Touchpoint là gì?" ta sẽ nhận được những câu...
Quay lại
Top