- Tham gia
- 26/4/2010
- Bài viết
- 4.610
Cùng với CV thì Đơn xin việc là một trong những thứ mà nhà tuyển dụng quan tâm đầu tiên khi tuyển dụng. Đơn xin việc thể hiện mong muốn của ứng viên với vị trí đang ứng tuyển, những cam kết, trách nhiệm, và khả năng của bản thân với những gì phải làm. Vì vậy, hãy thể hiện bản thân tốt nhất có thể qua mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh!
Hãy tìm kiếm cơ hội với một số mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh thật ấn tượng!
CÁC MẪU ĐƠN XIN VIỆC BẰNG TIẾNG ANH THÔNG DỤNG
Vậy các mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh thật tốt và khác biệt, bạn cần làm gì?
Thứ nhất: Hãy đảm bảo vốn tiếng Anh của bạn đủ để viết một mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh chính xác.
Nếu bạn là nhà tuyển dụng, bạn nghĩ thế nào về một lá Đơn xin việc sai chính tả và ngữ pháp, bạn sẽ loại ngay đúng không? Vì vậy, hãy đảm bảo đơn xin việc của bạn chính xác từ thứ cơ bản nhất đã nhé!
Thứ hai: Hãy nhấn mạnh bản thân!
Giống như mẫu đơn xin việc bằng tiếng Việt, trong mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh, hãy nhấn mạnh bản thân mình lên, bạn mạnh nhất ở điểm nào, khả năng của bạn tới đâu, bạn đã đạt được những gì. Nhưng nhớ đừng lan man, viết bằng tiếng Anh, bạn hãy đi thẳng vào vấn đề.
Thứ ba: Căn chỉnh mọi thứ thật đẹp.
Hãy viết trong một trang A4, chia làm 3 đoạn: nguyên nhân đăng ký ứng tuyển, hiểu biết của bản thân và những gì làm nổi bật bản thân.
Văn phong tiếng Anh có đặc thù là đi vào mục đích chính ngay sau khi mở đầu. Vì vậy, bạn nên đặt tên thư bằng một dòng in nghiêng, mở đầu bằng từ dẫn Reference, ví dụ: Re: Salesman post (Ứng tuyển vị trí nhân viên bán hàng). Lưu ý, câu này sẽ được sắp xếp ngay sau địa chỉ người nhận và trước khi bắt đầu trình bày Đơn.
Kết thúc đơn, hãy khẳng định với nhà tuyển dụng rằng, bạn mong muốn được gặp trực tiếp họ trong buổi phỏng vấn (I am looking forward to an interview at your office) và đừng quên để lại số điện thoại và email của bạn nhé, họ sẽ liên lạc với bạn sớm nếu bạn đạt yêu cầu.
CÁC MẪU ĐƠN XIN VIỆC BẰNG TIẾNG ANH THÔNG DỤNG
Mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh 1:
Nguyen Van A
6 Lang Trung, Dong Da, Ha Noi
Tel: 09X-XXX.XXXX
May 10, 2001
ABCD Enterprise
Attn: Human Resources Manager
Re: Salesman post
Dear Sir,
In reply to your advertisement in the Newspaper, I am pleased to enclose my C.V to apply for the Salesman position of your office in HCMC.
From my C.V, you will see that, I graduated from Foreign TradeUniversity with a good bachelor degree. I have a good command ofVietnam economic and social situation, and I am confident in doing business.
At present, I am working for….
In addition, I am active and enthusiastic. I am willing to learn and do what takes to get a job done well even under pressure or on far mission.
I am looking forward to an interview at your office.
Yours faithfully,
Nguyen Van A
Mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh 2:
February 17th , 2006
Le Van B
126/… Le Van Tho, Ward 11 Go Vap District, Ho Chi Minh 0903…
h4…@yahoo.com
Mr. Pham Manh C Human Resource Manager ABC Vietnam
XX Pham Ngoc Thach Street, District X Ho Chi Minh City
Dear Mr. C,
I am writing to apply for the senior marketing analysis position you advertised in the Youth Newspaper dated 14th February, 2006. With my education and employment background, I believe I could make a valuable contribution to ABC Vietnam in this position.
I have graduated from Hanoi Foreign Trade University where I was always considered to be one of the top students. During the years of university, I was involved in a marketing research project that gave me experience in interviewing, surveying and dealing with the analysis of the data collected. I also have completed a course in statistics and research methods.
In addition to academic work, my experience has been expanded by working as a sales representative with a small dairy foods firm with an annual budget of approximately $ 15,000. Because of the small size of this business, I was exposed to and participated in most aspects of managing a business, including advertising and marketing. As the sales representative, I produced monthly sales reports that allow the procurement department to project seasonal inventory needs. Moreover, I assisted with the development of ideas for special promotional events and calculated sales proceeds after each event in order to evaluate its success.
I believe that the combination of my business experience and unique skills is well-suited to the position you described. I have enclosed a copy of my resume with additional information about my qualifications.
I would welcome the opportunity to interview with you.
Yours sincerely,
Le Anh B
Hãy tìm kiếm cơ hội với một số mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh thật ấn tượng!
CÁC MẪU ĐƠN XIN VIỆC BẰNG TIẾNG ANH THÔNG DỤNG
Vậy các mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh thật tốt và khác biệt, bạn cần làm gì?
Thứ nhất: Hãy đảm bảo vốn tiếng Anh của bạn đủ để viết một mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh chính xác.
Nếu bạn là nhà tuyển dụng, bạn nghĩ thế nào về một lá Đơn xin việc sai chính tả và ngữ pháp, bạn sẽ loại ngay đúng không? Vì vậy, hãy đảm bảo đơn xin việc của bạn chính xác từ thứ cơ bản nhất đã nhé!
Thứ hai: Hãy nhấn mạnh bản thân!
Giống như mẫu đơn xin việc bằng tiếng Việt, trong mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh, hãy nhấn mạnh bản thân mình lên, bạn mạnh nhất ở điểm nào, khả năng của bạn tới đâu, bạn đã đạt được những gì. Nhưng nhớ đừng lan man, viết bằng tiếng Anh, bạn hãy đi thẳng vào vấn đề.
Thứ ba: Căn chỉnh mọi thứ thật đẹp.
Hãy viết trong một trang A4, chia làm 3 đoạn: nguyên nhân đăng ký ứng tuyển, hiểu biết của bản thân và những gì làm nổi bật bản thân.
Văn phong tiếng Anh có đặc thù là đi vào mục đích chính ngay sau khi mở đầu. Vì vậy, bạn nên đặt tên thư bằng một dòng in nghiêng, mở đầu bằng từ dẫn Reference, ví dụ: Re: Salesman post (Ứng tuyển vị trí nhân viên bán hàng). Lưu ý, câu này sẽ được sắp xếp ngay sau địa chỉ người nhận và trước khi bắt đầu trình bày Đơn.
Kết thúc đơn, hãy khẳng định với nhà tuyển dụng rằng, bạn mong muốn được gặp trực tiếp họ trong buổi phỏng vấn (I am looking forward to an interview at your office) và đừng quên để lại số điện thoại và email của bạn nhé, họ sẽ liên lạc với bạn sớm nếu bạn đạt yêu cầu.
CÁC MẪU ĐƠN XIN VIỆC BẰNG TIẾNG ANH THÔNG DỤNG
Mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh 1:
Nguyen Van A
6 Lang Trung, Dong Da, Ha Noi
Tel: 09X-XXX.XXXX
May 10, 2001
ABCD Enterprise
Attn: Human Resources Manager
Re: Salesman post
Dear Sir,
In reply to your advertisement in the Newspaper, I am pleased to enclose my C.V to apply for the Salesman position of your office in HCMC.
From my C.V, you will see that, I graduated from Foreign TradeUniversity with a good bachelor degree. I have a good command ofVietnam economic and social situation, and I am confident in doing business.
At present, I am working for….
In addition, I am active and enthusiastic. I am willing to learn and do what takes to get a job done well even under pressure or on far mission.
I am looking forward to an interview at your office.
Yours faithfully,
Nguyen Van A
Mẫu đơn xin việc bằng tiếng Anh 2:
February 17th , 2006
Le Van B
126/… Le Van Tho, Ward 11 Go Vap District, Ho Chi Minh 0903…
h4…@yahoo.com
Mr. Pham Manh C Human Resource Manager ABC Vietnam
XX Pham Ngoc Thach Street, District X Ho Chi Minh City
Dear Mr. C,
I am writing to apply for the senior marketing analysis position you advertised in the Youth Newspaper dated 14th February, 2006. With my education and employment background, I believe I could make a valuable contribution to ABC Vietnam in this position.
I have graduated from Hanoi Foreign Trade University where I was always considered to be one of the top students. During the years of university, I was involved in a marketing research project that gave me experience in interviewing, surveying and dealing with the analysis of the data collected. I also have completed a course in statistics and research methods.
In addition to academic work, my experience has been expanded by working as a sales representative with a small dairy foods firm with an annual budget of approximately $ 15,000. Because of the small size of this business, I was exposed to and participated in most aspects of managing a business, including advertising and marketing. As the sales representative, I produced monthly sales reports that allow the procurement department to project seasonal inventory needs. Moreover, I assisted with the development of ideas for special promotional events and calculated sales proceeds after each event in order to evaluate its success.
I believe that the combination of my business experience and unique skills is well-suited to the position you described. I have enclosed a copy of my resume with additional information about my qualifications.
I would welcome the opportunity to interview with you.
Yours sincerely,
Le Anh B